تعویض ۵۰۰ هزار کولر آبی پرمصرف در خراسان رضوی جزئیات تازه‌ترین تغییر سن و شرط بازنشستگی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) افتتاح نخستین سامانه پایش هوشمند روشنایی معابر شبکه توزیع برق کشور در مشهد رئیس دبیرخانه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی تاکید کرد؛ لزوم رفع ابهام حقوق کارکنان شرکت های خدماتی سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (سه‌شنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نظارت بر واحدهای صنفی طلافروش در مشهد ادامه دارد ارسال فهرست سهام‌داران مشکوک در سقوط بورس، به دادسرا چرا قیمت زعفران کاهشی شد؟ | یک درخواست از بورس جریمه ۱.۲ میلیون‌تومانی برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز امشب؛ آخرین مهلت انتخاب خودرو‌های وارداتی در سامانه یکپارچه (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اقساط مالیاتی اصناف بیش‌تر می‌شود نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ در تهران آغاز به کار کرد + معرفی بخش‌ها مهلت استفاده از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی تمدید شد + جزئیات علت فرار پول‌ها از بورس چیست؟ (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نخستین گواهی سپرده سکه صادره خزانه بورس کالا معامله شد ماجرای تعطیلی و پلمب طلافروشی‌های مشهد چه بود؟ (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۳۰ هزار سکه در حراج امروز فروش رفت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی ۲۵۰ همت تسهیلات بانک کشاورزی برای متقاضیان + فیلم پلمب ۲ مشاور املاک در محدوده قاسم‌آباد مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) | پلمب ۱۱ بنگاه از ابتدای سال افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی شد چرا تعداد پرواز‌های داخلی تهران-مشهد نسبت به گذشته نصف شده است؟ اندر فواید خاموشی صادرات مرغ از تمامی مرز‌ها بلامانع است مرور خاطره تلخ سال گذشته و افت ۲۰ هزار واحدی شاخص کل + نمای پایانی بازار (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

خودرو‌های بالای ۳ میلیارد مشمول مالیات می‌شوند + جزئیات

  • کد خبر: ۱۴۹۱۴۴
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۷
خودرو‌های بالای ۳ میلیارد مشمول مالیات می‌شوند + جزئیات
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه گفت: در رابطه با انواع خودرو سواری و وانت دو اتاق که قیمت آن‌ها بیش از ۳ میلیارد تومان باشد، نسبت به مازاد این ۳ میلیارد مشمول مالیات سالانه نرخ یک درصد می‌شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، رحیم زارع  در تشریح نشست عصر امروز کمیسیون متبوعش گفت: تبصره ششم بخش درآمدی بودجه با توجه به اینکه در رابطه با بحث مالیات‌ها است نمایندگان وسواس بیشتری نسبت به این تبصره دارند. در یکی از مصوبات نشست امروز مشترکان برق روستایی و عشایری مجاز و برق چاه‌های کشاورزی مجاز از مشمول افزایش ۱۰ درصدی عوارض معاف هستند. 

وی افزود: همچنین مالکان ساختمان‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی معاف از پرداخت بیمه حوادث طبیعی شدند. علاوه بر این در راستای ارتقای مشاغل دانش‌بنیان، کسب و کار‌های دیجیتال مشمول مالیات با نرخ صفر شدند. همچنین به وزارتخانه‌های نیرو و نفت اجازه داده شد تا مدارسی که حداقل ۵۰ درصد آن را خیرین می‌سازند حداقل ۵۰ درصد تخفیف در حق احداث انشعابات گاز، آب و برق برای آن‌ها در نظر گرفته شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه خاطرنشان کرد: همچنین واردات خودرو‌های آمبولانس توسط هلال احمر، بنیاد شهید، دانشگاه‌های علوم پزشکی از پرداخت عوارض و حقوق گمرکی معاف شدند. علاوه بر این جهت تحقق تولید دانش بنیان و عبور از خام‌فروشی درآمد حاصل از صادرات مواد خام و نیمه خام محصولات معدنی و صنایع فلزی و غیرفلزی و پتروشیمی، نفتی و گازی به صورت خام و نیمه خام مشمول مالیات و عوارض صادراتی شدند که در این حکم حقوق ورودی ماشین‌آلات حوزه معدنی از ۴ درصد به یک درصد کاهش پیدا کرد. 

زارع ادامه داد: همچنین در رابطه با استان‌ها، مالیات و عوارض ارزش افزوده واحد‌های تولید و پیمان‌کاران واقع در هر استان باید به حساب آن استان محل استقرار واحد تولیدی باید منظور شود و مالیات واحد‌های تولیدی از ۲۵ درصد به ۱۸ درصد کاهش پیدا کرد. 

وی گفت: همچنین تبلیغات کالا‌ها و خدمات داخلی در روزنامه‌ها و نشریات معاف از مالیات بر ارزش افزوده شدند. در رابطه با انواع خودرو سواری و وانت دو اتاق که قیمت آن‌ها بیش از ۳ میلیارد تومان باشد، نسبت به مازاد این ۳ میلیارد مشمول مالیات سالانه نرخ یک درصد می‌شود. همچنین واحد‌های مسکونی و باغ‌ویلا‌هایی که قیمت آن‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان هستند، باید نسبت به مازاد این ۲۰ میلیارد تومان مالیات دو درصدی پرداخت کنند.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->